اجراي برنامه‌هاي آندروئيد روي ويندوز (قسمت سوم)
بلاگ تخصصی کامپیوتر
اجراي يك تلفن آندروئيدي مجازي روي كامپيوتر


منبع:اكستريم تك ترجمه: محمد نادر

اشاره:

حتي اگر در حال حاضر يكي از كاربران گوشي‌هاي آندروئيد نباشيد، شايد به اين فكر افتاده باشيد كه اين همه هياهو درباره سيستم‌عامل مذكور چه دليلي دارد. شايد مدتي از زمان خود را در يك فروشگاه گوشي‌هاي موبايل محلي گذرانده و به بررسي يك گوشي آندروئيدي پرداخته باشيد. اما اگر واقعاً كنجكاو هستيد كه بدانيد سيستم آندروئيد چيست، مي‌توانيد در كمال آسودگي، با راحتي كامل در خانه‌تان و رايگان، زمان خوبي را با آن بگذرانيد. تمام كاري كه براي دستيابي به اين هدف بايد انجام دهيد، دانلود و نصب چند نرم‌افزار رايگان، پيكربندي چند تنظيم است تا يك تلفن آندروئيدي «مجازي» را روي كامپيوتر خود اجرا كنيد

 

حتي اگر در حال حاضر يكي از كاربران گوشي‌هاي آندروئيد نباشيد، شايد به اين فكر افتاده باشيد كه اين همه هياهو درباره سيستم‌عامل مذكور چه دليلي دارد. شايد مدتي از زمان خود را در يك فروشگاه گوشي‌هاي موبايل محلي گذرانده و به بررسي يك گوشي آندروئيدي پرداخته باشيد. حتي ممكن است چند دقيقه‌اي با گوشي آندروئيدي يكي از دوستان خود سرگرم شده باشيد. اما اگر واقعاً كنجكاو هستيد كه بدانيد سيستم آندروئيد چيست، مي‌توانيد در كمال آسودگي، با راحتي كامل در خانه‌تان و رايگان، زمان خوبي را با آن بگذرانيد. تمام كاري كه براي دستيابي به اين هدف بايد انجام دهيد، دانلود و نصب چند نرم‌افزار رايگان، پيكربندي چند تنظيم است تا يك تلفن آندروئيدي «مجازي» را روي كامپيوتر خود اجرا كنيد.


براي انجام اين كار، شما بايد كيت توسعه نرم‌افزاري (SDK) آندروئيد را روي كامپيوتر خود نصب و از آن استفاده كنيد، چيزي كه برنامه‌نويسان براي ايجاد برنامه‌ها و يوتيليتي‌هاي مخصوص سيستم عامل آندروئيد از آن استفاده مي‌كنند. ممكن است استفاده از يك كيت توسعه نرم‌افزار يا  SDK تا حدودي ترسناك به نظر برسد، اما اگر روي مباني تمركز كرده و دستورالعمل‌هاي ارائه شده در اين مقاله چهار قسمتي را دنبال كنيد، متوجه خواهيد شد كه استفاده از آن كار به‌نسبت ساده‌اي است. در اين قسمت به توضيح نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌هاي مستقل برنامه‌هاي آندروئيد مي پردازيم.

نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌هاي مستقل برنامه‌هاي آندروئيد
اگر دستورالعمل‌هاي اين مقاله را تا اينجا دنبال كرده باشيد، يك AVD را در اختيار داريد كه آندروئيد 2,2 را اجرا مي‌كند، تعداد كمي برنامه مفيد روي آن نصب شده و به آندروئيد ماركت دسترسي ندارد. بنابراين، چطور مي‌خواهيد برنامه‌هايي را براي AVD خود به‌دست آوريد؟ پاسخ اين سؤال، دانلود برنامه‌ها از يك فروشگاه مستقل برنامه‌هاي آندروئيد است.


با استفاده از مرورگر وب كامپيوتر خود به يكي از فروشگاه‌هاي برنامه‌هاي آندروئيد مانند Softonic، Handango يا GetJar برويد. برنامه‌اي را كه مي‌خواهيد دانلود كنيد، يافته، سپس روي كليدهاي مربوط به دانلود آن برنامه‌ها كليك كنيد. برنامه‌هاي آندروئيد در فايل‌هايي با پسوند APK (Android Package) قرار دارند. يك فايل APK در واقع، بسته‌اي است كه چند مؤلفه مختلف را در بر‌مي‌گيرد (شبيه نحوه كار يك فايل zip). در واقع وقتي شما يك فايل برنامه آندروئيد را بارگذاري مي‌كنيد، ممكن است يك پسوند APK‌ يا ZIP داشته باشد. اگر برنامه‌اي كه دانلود كرده‌ايد يك پسوند ZIP دارد، لازم نيست براي باز كردن آن تلاش كنيد، بلكه تنها بايد پسوند آن را به APK تغيير دهيد.


اما اجازه دهيد ببينيم كه چطور بايد برنامه آندروئيدي را كه روي هارد ديسك كامپيوتر خود دانلود كرده‌ايد، نصب كنيد. نخستين‌كاري كه بايد انجام دهيد، راه‌اندازي AVD است. پس از اجراي AVD مطمئن شويد طوري تنظيم شده است كه به برنامه‌هاي non-Market (برنامه‌هايي كه از آندروئيد ماركت دريافت نشده‌اند) اجازه نصب مي‌دهد. اين كار را با انتخاب آيكون Launcher، انتخاب آيكون Settings، كليك روي Applications و بررسي اين موضوع كه گزينه Unknown sources فعال شده است، انجام دهيد (شكل 14).

شكل 14- تنظيم AVD براي اجراي برنامه‌هاي non-Market


در حالي كه AVD اجرا شده است، يك پنجره اعلان فرمان ويندوز را باز كنيد. در اينجا شما فرماني را تايپ خواهيد كرد كه برنامه adb.exe را اجرا مي‌كند. اين برنامه در پوشه android-sdk-windows/tools قرار دارد. براي وارد كردن فرمان، ابتدا نام برنامه را با آدرس كامل آن وارد كرده، سپس يك فاصله و عبارت install يك فاصله ديگر و در نهايت نام فايل برنامه آندروئيد مورد نظر خود را تايپ كنيد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه شما بايد مسيرهاي كامل برنامه adb.exe و فايل APK مورد نظر خود را براي نصب در اين فرمان وارد كنيد، مگر اين‌كه هر دو آن‌ها در يك پوشه واحد قرار گرفته باشند. به‌عنوان مثال، همان‌طور كه در شكل 15 مشاهده مي‌كنيد، فرمان نصب برنامه Word Search در AVD ما به اين صورت بود:
c:\android-sdk-windows\tools\adb.exe install c:\temp\wordsearch.apk ممكن است نصب برنامه مورد نظر شما چند دقيقه طول بكشد. وقتي عبارت «Success» در پنجره اعلان فرمان ظاهر شد، نصب برنامه شما به پايان رسيده است. ما در چند مورد محدود متوجه شديم كه نصب در نخستين‌بار با شكست مواجه مي‌شود، اما دومين تلاش هميشه با موفقيت همراه بود.

شكل 15- نصب يك بسته نرم‌افزاري به كمك برنامه adb


حالا اگر به AVD خود برگرديد، بايد ببينيد كه آيكون برنامه نصب شده در ميان ساير برنامه‌هاي شما ظاهر شده است. به اين ترتيب، برنامه بايد همان‌طور كه انتظار داريد اجرا شده و كار خود را  انجام دهد (شكل 16).

شكل 16- برنامه‌اي كه توسط adb نصب شده در ميان برنامه‌هاي AVD ديده و اجرا مي‌شود.


اگر مي‌خواهيد يك برنامه را حذف (uninstall) كنيد، كافي است به مسير Settings > Applications > Manage Applications > Downloaded رفته، سپس برنامه‌اي را كه مي‌خواهيد حذف شود، انتخاب و روي كليد Uninstall كليك كنيد (شكل 17).

شكل 17- نحوه حذف يك برنامه از AVD


اگر AVD ما به آندروئيد ماركت دسترسي داشت، تعداد زيادي از برنامه‌هاي Uninstall وجود داشتند كه يكي از آن‌ها را انتخاب و نصب مي‌كرديم. به اين ترتيب، كار حذف برنامه‌هاي نصب شده روي AVD ما بسيار آسان‌تر مي‌شد. ما در يافتن يك برنامه Uninstall كارآمد در فروشگاه‌هاي مستقل برنامه‌هاي آندروئيد شانس چنداني نداشتيم. در قسمت بعدي اين مقاله كه قسمت پاياني مي‌باشد شما را با نحوه دسترسي به آندروئيد ماركت در يك AVD آشنا خواهيم كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 5 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 321
بازدید کل : 260770
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1